• “Alles voor de vereniging” interview met Angelique

Wanneer je de kantine inloopt zijn daar drie personen eigenlijk altijd achter de balie te vinden. Één van hen is Angelique Bijvoet. Sinds ongeveer acht jaar regelt zij onder andere de kantinediensten voor de zondag. Daarnaast maakt ze ook schoon, wast ze elke week voor Dames 1 en organiseert ze voor alle extra activiteiten dat er mensen achter de bar staan. Helaas zijn er vaak te weinig mensen, waardoor ze toch wel heel vaak zelf weer achter de bar belandt.

Samen met de andere meiden van de kantine hebben wij als motto: "Alles voor de vereniging". We proberen alles zo goedkoop mogelijk in te kopen en in het weekend is het natuurlijk zaak om in een korte periode zo veel mogelijk winst te maken. Dat is ook het leukste; wanneer je na een het weekend een bepaalde omzet hebt gedraaid.

Gezelligheid
    Daarnaast gaat het natuurlijk vooral om de gezelligheid. Als je achter de bar staat leer je toch iedereen beter kennen. Wat minder leuk is, is dat er veel wordt afgezegd. Niet door de vrijwilligers hoor, maar door de seniorenteams in de ochtend. In principe hoeft elk seniorenlid maar één keer per jaar een ochtenddienst te draaien, maar dat wordt toch wel vaak afgezegd. Als dat op het laatste moment is, dan moet ik zelf weer staan.

Iedereen kan het
    We hebben zeker extra mensen nodig, want ook de middagteams op zondag (en zaterdag) worden steeds kleiner. Laatst heb ik ook weer van twee teams één team moeten maken. Dat betekent toch dat iedereen weer vaker moet staan. Als we genoeg mensen hebben dan is het eens in de zes of acht weken dat je een kantinedienst draait. Dat is net een mooi aantal als je het mij vraagt. Maar dan moeten er wel weer nieuwe mensen bijkomen.

We hebben mensen nodig en het is hartstikke leuk. Iedereen kan het ook, geloof mij. Dat is vaak het argument: "Ik kan dat niet hoor". Maar iedereen kan een tosti maken of een biertje tappen. En het rekenen gebeurt nu door de iPad, dus ook daar hoeft niemand meer bang voor te zijn. Laten we hopen dat de nieuwe vrijwilligers het net zo leuk gaan vinden als ik.