• Club van 100 Beregeninstallatie

Toen, in de extreem warme en droge zomer van 2018,  de haspel van de regeninstallatie steeds vaker haperde werd besloten de haspel te gaan vervangen.

Immers steeds meer berichtten de media over het onbespeelbaar worden van voetbalvelden door de extreme droogte.

Ook bij vv Winkel was het door de droogte alle hens aan dek. Dagelijks werden twee of drie halve speelvelden beregend!

Sietse Veen, die bijna dagelijks op het complex was om de haspel op gang te houden, sprak zijn zorg uit over de levensduur van de oude haspel. Hij was, volgens de club-oudsten, waarschijnlijk al zo’n dertig, misschien wel veertig jaar oud!

Wat nu, als de oude haspel het zou begeven? Er waren zelfs berichten dat de eerstkomende vier jaar de zomers weer extreem lang droog en warm zullen zijn. Alle spookbeelden, met als spraakmakend bijvoorbeeld het voetbalveld van Kloosterburen passeerden de revue.

Dat moest bij vv Winkel voor nu en voor de toekomst voorkomen worden! Wel een onvoorziene kostenpost voor de penningmeester, maar wat is wijsheid?

In overleg werd besloten de haspel te vervangen. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan, want inmiddels waren ook de voorraden beregeninstallaties opgedroogd!

Sietse Veen vond voor ons nog een installatie bij de firma Vlaming in Zwaagdijk. Het was dringen geblazen bij Vlaming. De installaties werden al verkocht vóórdat de inkoop in de boeken was vastgelegd!

Het was voor deze zomer nu of nooit!

Omdat goed bespeelbare velden bijdragen aan het (spel)plezier van alle leden van vv Winkel heeft het bestuur van de club van honderd besloten de aanschaf van de nieuwe haspel financieel te ondersteunen.