• Geweldige prestatie NK MO17: 4e van Nederland

Vrijdagavond 1 juni om 19:00 uur vertrokken we met 2 busjes richting Berkel Enschot naar onze geweldige accommodatie "de Heikant", waar wij ons gingen voorbereiden op het NK voor de volgende dag in Sint Michielsgestel. De meiden maakten het niet te laat want er moest de volgende dag gepresteerd worden.

Zaterdagochtend iedereen weer fris en fruitig uit bed, lekker ontbijtje en op naar Sint Michielsgestel. Daar werd bij de openingsceremonie de teams aan elkaar voorgesteld en voordat we aan de wedstrijden begonnen klonk het Wilhelmus.

De eerste wedstrijd speelde we tegen JVC Cuijck. De meiden waren erg onder de indruk van het fysieke geweld van deze ploeg. We verloren dan ook met 2-0. De tweede wedstrijd moesten we tegen Zelos uit Zelhem. Deze wedstrijd ging al stukken beter. We wonnen de wedstrijd met 2-1. Dan de laatste wedstrijd in de poule tegen Graaf Willem II VAC uit Wassenaar. We kwamen op een 1-0 voorsprong en gaven het niet meer uit handen. Uiteindelijk werden we onverwachts 1e in de poule omdat JVC Cuijk punten liet liggen tegen Zelos. Door dit resultaat speel je daadwerkelijk voor de het Kampioenschap van Nederland.

In de halve finale moesten we tegen Helpman uit Groningen. Met een over en weer gaande strijd bleef het 0-0. Na het fluitsignaal moesten er 3 penalty's genomen worden. Hieruit kwam geen winnaar en moest er om en om een penalty genomen worden. Helaas verloren we deze penaltyreeks en moesten we spelen om de 3e/4e plaats. De tegenstander was Reiger boys uit Heerhugowaard. We waren de bovenliggende partij maar konden de winst niet pakken. Weer een brilstand en op naar de penalty reeks. Helaas is dit ons niet gezind en verloren we deze penaltyreeks opnieuw.
    Wij zijn beretrots op onze meiden met een 4e plaats van Nederland.

Na het toernooi zijn we met z'n allen incl. de ouders heerlijk gaan wokken en hebben we verder gefeest bij onze accommodatie "de Heikant" tot in de kleine uurtjes.

Wij, de meiden en begeleiders, willen iedereen bedanken die ons heeft gesteund, in welke vorm dan ook, voor deze unieke prestatie.